dissabte, 6 de novembre del 2010

Utilització de les TAC

Depenen de l’edat de l’alumne podem posar més o menys objeccions al fet que les TIC (Tecnologies de la Informació i Comunicació) entrin en les escoles. Els docent cada vegada tenen menys pors a la seva utilització però com totes les innovacions han de fer-se de manera equilibrada. A educació infantil i a educació primària penso que la seva utilització serà restringida per edat i per coneixements. 

Les TICs no tenen efectes màgics sobre l'ensenyament i l'aprenentatge. Amb això vull indicar que no pot creure's, de forma ingènua, que pel senzill fet que un docent utilitzi la tecnologia amb els seus alumnes, aquests aprendran de forma més motivada, amb major entusiasme i que el seu rendiment augmentarà de forma notable (països com Finlàndia i USA van introduir-les com ho han fet a Catalunya i alguns d’aquests suposats avenços ???  no s’han confirmat i s’han vist obligats a retrocedir).

Quan els ordinadors entren a les aules, el repte i el desafiament a curt i mig termini canvia el model educatiu però no és bo fer-ho per real decret (els problemes sorgit a Secundària no ha representat un canvi de model ja que el llibre i les fitxes estan digitalitzades en lloc de en paper).

 Crec que ara i sempre un professor a més d’un transmissor de coneixements ha estat tutor i guiar del procés d'aprenentatge dels seus alumne, actualment al nostre país amb més dificultats perquè les seves motivacions d’aprenentatge no sempre són positives.